Waiting for User Transorbital - chapter splitting

Dex-chan lover
Chapter 3 pages are in chapter 2 and 4 and the chapter hasn't been uploaded on it's own.
Chapter 6 has it's two last pages missing.

Transorbital on MangaDex -> Official version on NamiComi​

Volume 1
  1. ✅ Ch1 p1-8 -> p1-8
  2. ❌Ch2 p9-15 -> p9-12
  3. ❌Ch3 not uploaded -> p13-17
  4. ❌Ch4 p16-22 -> p18-22
  5. ✅ Ch5 p23-28 -> p23-28
  6. ❌Ch6 p29-35 -> p29-37
  7. ❌Ch7 not uploaded -> p38-44 (Volume end)
I suppose the group uploading will know once I report this issue but I'll ping you just in case @EquafroStudios

Dex-chan lover
@EquafroStudios
I'm curious, why did you like my comment but you didn't actually do anything to modify the uploads that needed to be changed?
I mean, you're the one who uploaded the chapters on MD like this, shouldn't it be your responsibility to fix it? More so when it's a very easy thing to do for you?

I'll just link
3 Chapter Release Guidelines
3.2 Content
3.2.2 Chapters may only be split into parts if the source material was also split in the same way. Chapters that have been split up by the scanlators for any other reason may be recombined into singular whole chapters.​
In this case the chapters aren't really split up like you'd see in some manga .1; .2; or even .5; they're just wrongly mixed in together and do not corelate to the source material.
in case you don't understand why I actually made this post in the first place.

It's been two weeks, I guess you just forgot to do it after liking my report post? :question::nyoron:

I'm replying to this thread because you're the original publisher on NamiComi too, surely you would've noticed you didn't upload things the correct way on MD, right? On top of having seen my report and liked it later on?

What would you even gain from doing this? Shouldn't you rectify what you did wrong to look better in front of your audience and potential customers?

Even if you forgot to do it the split second after having seen this post, leaving this lackluster and bad presentation of your comic on MD is definitely not a smart move, if you value positive communication between your studio and your customers.
It looks like you're half-assing it. And from my POV, you're definitely half-assing it.

Altough I enjoy reading your comic, this situation is annoying me, honestly.

Last edited:
[USUÁRIO=760296]@EquafroStudios[/USUÁRIO]
Estou curioso, por que você gostou do meu comentário, mas não fez nada para modificar os uploads que precisaram ser alterados?
Quer dizer, você é quem carregou os capítulos no MD desse jeito, não deveria ser sua responsabilidade devolver isso? Ainda mais quando é algo muito fácil de fazer para você?

Vou apenas vincular
Diretrizes de liberação de 3 capítulos
3.2 Conteúdo
3.2.2 Os capítulos só podem ser divididos em partes se o material de origem também foi dividido da mesma forma. Os capítulos que foram divididos pelos scanlators por qualquer outro motivo podem ser recombinados em capítulos inteiros singulares.​
Neste caso, os capítulos não estão realmente divididos como você veria em alguns mangás .1; .2; ou mesmo .5; eles estão apenas misturados de forma errada e não se correlacionam com o material de origem.
caso você não entenda por que eu fiz esse post em primeiro lugar.

Já faz duas semanas, acho que você simplesmente esqueceu de fazer isso depois de curtir minha postagem de relatório? :pergunta::nyoron:

Estou respondendo a este tópico porque você é o publicador original no NamiComi também, certamente você notou que não carregou as coisas do jeito certo no MD, certo? Além de ter visto meu relatório e gostado depois?

O que você ganharia fazendo isso? Você não deveria retificar o que fez de errado para parecer melhor diante de seu público e clientes em potencial?

Mesmo que você tenha esquecido de fazer isso um segundo depois de ver esta publicação, deixar esta apresentação ruim e sem graça do seu quadrinho no MD definitivamente não é uma atitude inteligente, se você valoriza a comunicação positiva entre seu estúdio e seus clientes.
Parece que você está fazendo as coisas pela metade. E do meu ponto de vista, você definitivamente está fazendo as coisas pela metade.

Embora eu goste de ler sua história em quadrinhos, essa situação é me irritante, honestamente.
Peço desculpas e obrigado pelo aviso!!! A plataforma não tem suporte para o meu idioma nativo e estou aprendendo ainda como ela funciona!!!! Tentarei atualizar os capítulos conforme foi dito aqui por você!!! Também fiquei muito surpreso em encontrar alguém tão assíduo e que se importe tanto assim com este trabalho... a nossa equipe agradece muito!!!

Users who are viewing this thread