Hello,
I'm actually writing an article for my LinkedIn account and for my research in a job (I try to be a Librarian). I've got some questions for you, the translators!
If you don't understand what I want to ask, you can use google translate or else, there is a french post.
question pour les francais:
Bonjour
je suis actuellement en train d'écrire un article pour mon compte LinkedIn et pour France Travail. Je souhaite être bibliothécaire. J'ai quelques questions pour vous, les traducteurs!
Thanks in advance for your answers!
Merci d'avance pour vos réponses!
Lobodu44.
I'm actually writing an article for my LinkedIn account and for my research in a job (I try to be a Librarian). I've got some questions for you, the translators!
- do you do this alone or with a group?
- are you getting paid or do you translate for free?
- from witch language do you translate? (ex: from japan to english)
- why do you translate one title and not the other?
- do you like translate theses chapters?
- do you translate one type of mangas/webtoons? (ex: murder or horror)
- when an editor decides to edit one of your translated series, what are your feelings?
- Anything I've miss to ask?
If you don't understand what I want to ask, you can use google translate or else, there is a french post.
question pour les francais:
Bonjour
je suis actuellement en train d'écrire un article pour mon compte LinkedIn et pour France Travail. Je souhaite être bibliothécaire. J'ai quelques questions pour vous, les traducteurs!
- Traduisez-vous seul ou en groupe?
- êtes-vous payés pour traduire ou faites-vous ce travail de manière gratuite ou bénévole?
- à partir de quel langage traduisez-vous? (ex: depuis le japonais jusqu'au français)
- pourquoi traduisez-vous tel titre et pas un autre?
- est-ce que vous aimez traduire ces chapitres?
- est-ce que vous traduisez un genre spécifique? (ex: horreur, ou romance)
- quand un éditeur décide de publier une des séries que vous avez traduites, quels sont vos sentiments? (si vous trouvez le titre dans les rayons de la FNAC par exemple)
- d'autres choses à dire?
Thanks in advance for your answers!
Merci d'avance pour vos réponses!
Lobodu44.